Львівський НДЕКЦ МВС України

Контакти:
Юридична адреса:

м. Львів,79040, вул. Конюшинна, 24.
Фактична адреса:
м. Львів,79040, вул. Збиральна, 24.
Електронна пошта: ndekc@lv.npu.gov.ua
Приймальна директора:
(032) 262-52-19.
Бухгалтерія:
(032) 262-20-34.
Канцелярія:
(032) 262-17-87.
Відділ біологічних досліджень (встановлення батьківства):
(032) 261-39-24.
Факс: (032) 262-50-11.
Охорона: (032) 262-21-73.

Інформація з підготовки матеріалів та призначення експертиз (у т.ч. за заявами громадян) за експертними спеціальностями 10.1 «Дослідження обставин і механізму дорожньо-¬транспортних пригод», 10.2 «Дослідження технічного стану транспортних засобів», 10.4 «Транспортно-трасологічні дослідження».

Експерти Львівського НДЕКЦ які мають відповідну кваліфікацію судового експерта, можуть надати консультації та проводять дослідження з таких питань.

По експертній спеціальності 10.1:

1.Якою була швидкість ТЗ у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід указати)?

2.Яка була швидкість ТЗ з урахуванням пошкоджень, які він отримав при зіткненні?

3.Яка максимально припустима швидкість Т3 за умови даної видимості дороги (зазначається, якою була видимість дороги)?

5.Яка найменша безпечна дистанція між ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?

6.Яка відстань необхідна для безпечного обгону попутного Т3 в умов ах даної дорожньої обстановки?

7.Який гальмовий та (або) зупинний шлях Т3 за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?

8.Як повинен був діяти водій у даній дорожній обстановці згідно з технічними вимогами Правил дорожнього руху?

9.Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту виявлення перешкоди для руху?

10.Чи відповідали дії водія технічним вимогам Правил дорожнього руху?

11. Чи були з технічної точки зору дії водія ТЗ у причинному зв'язку з виникненням ДТП?

12. З якою швидкістю рухався ТЗ? Якщо ця швидкість перевищувала встановлені обмеження (зазначається, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути контакту з перешкодою (м, якою саме), якщо ця швидкість не перевищувала припустиму?

13. чи мав водій технічну можливість шляхом екстреного гальмування зупинити ТЗ з моменту виникнення небезпеки для руху (указується момент виникнення небезпеки), не доїжджаючи до перешкоди (пішохода)?

(У документі про призначення автотехнічної експертизи (залучення експерта) повинні бути зазначені дані про параметри і стан дорожньої обстановки, дорожнього покриття та обставини щодо дій учасників події, з яких має виходити експерт при проведенні досліджень (вихідні дані).


При призначенні експертизи обставин ДТП необхідно, зокрема, вказувати: тип покриття дороги (асфальт, фунтова тощо), його стан (сухе, мокре, ожеледиця тощо), ширину проїзної частини, наявність і величину ухилів, наявність дорожніх знаків і розміток у районі ДТП, технічний стан ТЗ та його завантаженість;

  • видимість і оглядовість дороги з місця водія, а в умов ах обмеженої видимості - ще й видимість перешкоди;
  • розташування ТЗ по ширині дороги, швидкість його руху (швидкість руху вказується, якщо немає сліду гальмування);
  • момент виникнення небезпеки для руху;
  • відстань, яку подолав пішохід з моменту виникнення небезпеки для руху до моменту наїзду, швидкість руху пішохода або час його руху з моменту виникнення небезпеки до моменту наїзду;
  • чи застосовував водій термінове гальмування і якщо застосовував, то яка довжина сліду гальмування до задніх коліс автомобіля (якщо сліди розташовані на ділянках дороги з різним покриттям, наприклад на проїзній частині й узбіччі, потрібно зазначити довжину сліду окремо на кожній з ділянок);
  • місце наїзду відносно слідів гальмування (яку відстань пройшов ТЗ у стані гальмування до наїзду чи після наїзду на пішохода; якою частиною ТЗ контактував з пішоходом або якими частинами зіткнулись транспортні засоби; якщо ТЗ після залишення сліду гальмування до його остаточної зупинки рухався накатом, то яку відстань він пройшов у цьому стані).
  • Якщо ДТП скоїв водій мотоцикла, крім того, зазначаються: ручним та ножним гальмом чи одним з них (яким саме) гальмував водій; якщо на мотоциклі з коляскою був один пасажир, то де він перебував (у колясці чи на задньому сидінні); якщо мотоцикл без коляски рухався в перекинутому стані, залишаючи сліди на дорозі, - то відстань, на яку він перемістився в такому стані.).

    По експертній спеціальності 10.2:

    1. Які несправності, виходячи з вимог Правил дорожнього руху до технічного стану ТЗ, мала (мав) система (механізм, вузол, агрегат) даного ТЗ?

    2. Чи є В досліджуваному ТЗ несправності, які могли бути технічною причиною виникнення ДТП?

    3. Коли, відносно моменту ДТП, її настання чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?

    4. Яка причина відмови даного механізму, системи (рульового управління, гальмової системи тощо) ТЗ?

    5. Чи мав водій можливість виявити несправність до моменту ДТП?

    6. Чи мав водій технічну можливість запобігти пригоді за наявності даної несправності?

    (Якщо призначається експертиза технічного стану ТЗ, у документі про призначення експертизи (залучення експерта) достатньо викласти фабулу справи і обставини, які стосуються особливостей об'єкта дослідження, знання яких може мати значення для експерта, наприклад, чи експлуатувався ТЗ після події; у якому стані були деталі (вузли), сполучені з деталями (вузлами), що досліджуються, тощо.)

    По експертній спеціальності 10.4:

    1. Чи залишені певні сліди (указується, які саме і на чому) ходовими частинами (колесами, шинами, гусеницями тощо) даного ТЗ?

    2. Який механізм контактування ТЗ?

    3. Чи залишені сліди певними частинами даного ТЗ, що виступають?

    4. До якого типу (марки, моделі) належить ТЗ, яким залишено дані сліди?

    5.Яким було взаємне розташування транспортних засобів під час їх зіткнення?

    6. Яким було взаємне розташування ТЗ і перешкоди (пішохода) під час наїзду на останню (останнього)? Який механізм контактування пішохода та ТЗ? Хто з осіб, які перебували в ТЗ під час ДТП (вказуються прізвища, імена та по батькові осіб), перебував за кермом (для вирішення питань про взаємне розташування ТЗ і потерпілого та про особу, яка керувала ТЗ, призначається комплексна су дово-медична, транспортно-трасологічна експертиза)?

    7. Який з транспортних засобів під час їх зіткнення стояв, а який рухався?

    8.На якому місці дороги сталося зіткнення транспортних засобів (наїзд на пішохода)?

    9. Який механізм утворення слідів (удар, ковзання тощо)?

    10. У якому напрямку відносно слідосприймальної поверхні рухався ТЗ? (Для вирішення зазначених питань експерту надаються самі слідоутворювальні об’єкти (шипи, деталі, що виступають, тощо) або експериментальні зліпки цих об’єктів (експериментальні відбитки шин на папері); предмети, на яких залишились сліди зазначених об’єктів, або зліпки (масштабні фотознімки) цих слідів, а також протоколи огляду місця події з усіма додатками до них.

    Якщо досліджуються сліди ТЗ на одязі (взутті) потерпілого, надається також акт судово-медичного дослідження пошкоджень на його тілі.).

    Щодо практики відкликання постанов про призначення експертиз

    Згідно вимог, викладених у листі Національної поліції України від 30.11.2016 № 24801/24/4/3-2016, відкликання постанови про призначення експертизи, направленої на виконання до експертної установи, здійснюється виключно на підставі постанови про її відкликання.

    При винесенні такої постанови слід керуватися статтями 40, 110 та 242 Кримінального процесуального кодексу України, при цьому мотивувальна частина повинна містити відомості про зміст обставин, які е підставами для прийняття вказаного рішення, мотиви та їх обґрунтування.

    За експертними спецальностями 10.1, 10.2, 10.4 проводяться дослідження за письмовою заявою громадянина ( або осіб, що представляють їх інтереси).

    Заява надається на імя директора у довільній формі з дотриманням вимог, зазначених вище. Оплата: Термін питань уточнюється відповідно до вимог замовника з урахуванням обставин ДТП